Putnik koga zadesi nesrećni slučaj kao što je pad u autobusu, odnosno određeni korisnik prema uslovima osiguranja u slučaju smrti putnika, ima pravo da zahteva da društvo za osiguranje sa kojim je zaključen ugovor o osiguranju njemu neposredno izvrši svoju obavezu. Dakle, ne mora se prvo obratiti vlasniku motornog vozila koji obavlja javni prevoz, već svoje pravo može ostvariti neposredno od odgovornog društva za osiguranje.
Međutim, ako niste putnik u javnom prevozu u gradu, već ste putnik u bilo kom drugom vozilu javnog prevoza (prigradskom, međugradskom i međunarodnom linijskom i vanlinijskom prevozu, autobusu sa prevoz dece i radnika, taksi prevozu…), po istom osnovu imate pravo na naknadu štete. Vlasnici prevoznih sredstava kojima se obavlja javni prevoz putnika dužni su da zaključe ugovor o osiguranju putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja.
Ako vam se ipak dogodi nesreća tokom korišćenja gradskog prevoza I potrebna Vam je saradnja po pitanju naplate osiguranja od gradskog saobraćajnog preduzeća – svoja prava i savete možete potražiti direktno od naše agencije za naplatu štete. Potrebno je da donesete ličnu kartu, lekarsku domunentaciju o povredama, dokaz da ste povređeni dok ste bili putnik kao i bilo koja druga dokumenta koja mogu da budu od koristi u dokazivanju vaših tvrdnji.